Training ‘Door HGW zicht op ontwikkeling’

10 december 2024
9.00 – 12.00 uur

Bijeenkomst 2: Plannen en realiseren
Elke school wil graag goed zicht hebben op hun leerlingen. Wat kunnen ze? Wat kunnen ze nog niet? Wat verwachten we van ze? Wat hebben ze van ons nodig?

In elke groep zijn er leerlingen die ondanks afstemming op de groep, niet de gewenste ontwikkeling doormaken. En elke school wil dan -samen met kind en ouders- op zoek naar verdere afstemming zodat de gewenste ontwikkeling tot stand komt.

Daarbij sta je als school voor verschillende uitdagingen: hoe doe je dit in samenwerking maar met bewaking van eenieders grens? Hoe zorg je ervoor dat je geen ellenlange dossiers en veel verschillende formulieren hanteert waar veel dubbelingen inzitten? Hoe maak je de koppeling met TOP dossier? Dit zijn zomaar een aantal voorbeelden die je wellicht herkent.

Training HGW zicht op ontwikkeling
In de training “Door HGW zicht op ontwikkeling” nemen we verschillende vraagstukken onder de loep. De training bestaat uit 2 dagdelen waarin we de cyclus van Handelingsgericht werken doornemen, maar dan zonder paarse krokodillen! ”

Vanuit een stukje theorie is er steeds voldoende ruimte voor dialoog en inoefening, zodat je er direct mee aan de slag kunt in de praktijk.

Aan het eind van de training:
– heb je zicht op de wijze waarop handelingsgerichte ondersteuning je kan helpen om te komen tot zicht op ontwikkeling
– heb je handvatten gekregen waarop je een kind in beeld brengt; wat wel en wat niet en leer je hoe je deze waarneming samenvat in een integratief beeld dat verband houdt met de vraag.
– heb je de kracht van een MDO ervaren waarin je samenwerkt aan ontwikkeling
– heb je zicht hoe je in TOP dossier vanuit het integratieve beeld komt tot ontwikkeldoelen & behoeften, het perspectief en een passende aanpak, zonder daarnaast een ander OPP te hoeven hanteren
– zie je het belang om de doelen te evalueren, wanneer en met wie, om te bepalen òf en welke ondersteuning heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van de leerling richting het perspectief

 

Over mij

Ik ben Frederieke Kramer, onderwijsadviseur van LesTof. Met hoofd, hart en handen begeleid ik scholen in het werken aan onderwijskwaliteit.
Tijdens mijn begeleiding probeer ik in giraffe- stand te staan. Samen met de school meekijken naar onderwijskwaliteit vanuit een over-view, met wel met nog beide benen op de grond. In een goed evenwicht tussen visie, de wetenschap en de praktijk!

Logo LesTof

Mijn missie? Schoolteams inspireren en aanzetten om met elkaar te willen werken aan onderwijskwaliteit en ze helpen herinneren aan het mooie vak dat we hebben in het onderwijs. Want laten we niet vergeten, lesgeven is Tof!

Na vier jaar voor een groot landelijk bedrijf te hebben gewerkt en veel ervaring op te hebben gedaan in het adviseurs- en trainersvak, doe ik dit nu  op eigen kracht met LesTOf! Ook begeleid ik sinds 2021 met heel veel plezier scholen die meedoen aan het GWGB+ programma in opdracht van de PO raad.
Mijn jarenlange ervaring voor de klas en als intern begeleider helpt me om dichtbij de dagelijkse praktijk te blijven.

Frederieke Kramer

Data en aanmelden

Meld je hier rechts aan voor de Training Door HGW zicht op ontwikkeling!

Aantal deelnemers: maximaal 30
De training gaat door bij minimaal 5 deelnemers
Max. 5 deelnemers van één school

Voor deze bijeenkomst zijn 12 plekken beschikbaar

 

Additionele informatie

Locatie: SWV de Eem
Adres: Burgemeester de Beaufortweg 16, 3833 AG Leusden
Kosten: Deze training wordt je gratis aangeboden door SWV de Eem. Mocht je na inschrijving zonder geldige reden niet verschijnen bij de workshop dan worden de kosten ad €250,00 in rekening gebracht bij jouw school.

Aanmelden: Training ‘Door HGW zicht op ontwikkeling’

Ga naar de inhoud